XXX Assemblea Anual de REBIUN

El 29 de novembre va tenir lloc la XXX Asamblea REBIUN a la Universitat Autònoma de Barcelona dins de les XXIX Jornadas de Investigación de las Universidades Españolas.

La Red de Bibliotecas Universitarias y Científicas Españolas (REBIUN) és una xarxa associada a la Sectorial CRUE I+D+i des de l’any 2020. Anteriorment va ser una xarxa independent (1990-1998) i una Comissió Sectorial de CRUE (1998-2019).

REBIUN constitueix un organisme estable en el qual hi ha representades totes les biblioteques universitàries i científiques espanyoles.

Les principals conclusions a les que es va arribar van ser:

• REBIUN tanca el seu IV Pla Estratègic (2020-2023) i aprova el V Pla Estratègic per al període 2024-2027 que estableix les línies d’activitat i desenvolupament per el futur immediat, amb un pes important a la ciència oberta i a la digitalització.
  • REBIUN ha aprovat l’activitat realitzada i els comptes interns i s’han format els diferents grups de treball que iniciaran el desenvolupament d’aquest pròxim pla.
  • REBIUN ha aprovat una declaració de compromís respecte al sosteniment dels repositoris institucionals i la consolidació de la ciència oberta.