Sessions en línia sobre gestió de dades de recerca

En els darrers anys, les dades recollides, generades o utilitzades en el desenvolupament dels projectes de recerca han rebut l'atenció de la comunitat científica i dels òrgans gestors de la recerca donant importància a la gestió de les dades de recerca (Research Data Management, RDM). Aquest concepte és un paraigua que engloba diferents activitats relacionades amb la creació, organització, estructuració, emmagatzematge, preservació i compartició de les dades.

Per tal de sensibilitzar sobre la importància de la gestió de dades de recerca, en col·laboració amb el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), Formació del professorat universitari de la UdL i Biblioteca i Documentació s'han programat sis activitats formatives en línia: D'una banda, "Com fer un pla de gestió de dades amb l'eiNa DMP?"  que es realitzarà els mesos de febrer, juny i novembre. D'altra banda, la formació "Publicar dades de recerca amb el Repositori de Dades de Recerca" que es desenvoluparà els mesos de març, juliol i desembre.

Les formacions estan adreçades al personal investigador i centres cerca. Podeu trobar tota la informació de les dues primeres sessions en línia en aquests enllaços:

Us animem a assistir-hi!