Raons per anar-se'n d'Erasmus per Europa

El Programa Erasmus+ fa 35 anys. El que és, amb tota probabilitat, el programa més famós de la Unió Europea, permet als estudiants ampliar la seva formació a altres llocs d'Europa sumant coneixements i ajudant al creixement personal.

Aquesta mobilitat educativa és possible gràcies al compromís de les diferents institucions formatives que s'estenen pel continent i que ofereixen formació, educació i esport cada cop a més alumnes. .

Per què escollir el programa Erasmus+?

Milers d'estudiants escullen el Programa Erasmus+ com una via decisiva als seus estudis i dediquen part de la seva vida universitària a estudiar i viure fora de les fronteres dels seus països. La majoria coincideixen que anar-se'n d'Erasmus va ser una decisió més que encertada, ja que va fer que la seva visió s'ampliés i gaudissin d'Europa d'una altra manera.

El motor o la raó per la qual els estudiants (universitaris i de formació professional) poden gaudir d’aquesta experiència és l’acord entre els diferents centres educatius europeus. És a dir, mitjançant convenis, els centres educatius espanyols ofereixen estudis a centres europeus i viceversa. Tot plegat es basa en la cooperació, una part essencial de l'ADN europeu.

Raons per les quals és el millor programa

Des que el programa Erasmus va néixer només ha guanyat adeptes i això és per molts motius. Aquí te'n deixem alguns, però... quins han estat o serien els teus?:

• Conéixer diferents cultures europees. Europa està de moda. En un Erasmus pots triar entre els països i universitats més diversos. T'atreveixes a anar a viure a una nova ciutat?
  • Facilitat a la mobilitat. La burocràcia per anar-se'n d'Erasmus és molt senzilla. Cada any, les universitats amplien els registres i ofereixen més possibilitats quant a destinacions, quin seria el teu lloc d'Erasmus ideal?
  • Aprendre un idioma. Molts dels estudiants decideixen un Erasmus sobre la base dels idiomes que practicaran, i si t'ajuda en el futur laboral?
  • Vida universitària. Nous amics i un canvi al teu estil de vida. Viure a la costa del Mediterrani, als països nòrdics o als països més orientals?
  • Primera experiència d´independència. El programa Erasmus ho solen gaudir joves universitaris entre 20 i 25 anys. Per a molts és la primera experiència lluny de casa. Viuries amb amics o prefereixes fer-ho sol?

Consulteu l’article complet aquí