Preparar les universitats de la UE per al futur mitjançant una cooperació transnacional més profunda

Avui dia, la societat europea necessita més que mai la contribució de les universitats i altres institucions d'educació superior.

Europa s'enfronta a grans reptes com el canvi climàtic, la transformació digital i l'envelliment de la població, alhora que es veu afectada per la crisi sanitària mundial més gran en un segle i les seves conseqüències econòmiques. Les universitats, i tot el sector de l'educació superior, es troben al centre neuràlgic de l'educació, la investigació i la innovació, i tenen una funció essencial a l'hora de configurar economies sostenibles i resilients, i fer que la Unió Europea sigui més ecològica, inclusiva i digital.

Les dues noves iniciatives adoptades avui (una Estratègia Europea per a les Universitats i una proposta de la Comissió relativa a una Recomanació del Consell sobre la construcció de ponts per a una cooperació europea eficaç en matèria d'educació superior) donaran suport a les universitats en aquest esforç.

En paraules de Margaritis Schinas, vicepresident per a la Promoció del Mode de Vida Europeu: «Unes universitats europees que representin l'excel·lència i la inclusivitat són un requisit i constitueixen la base del nostre Mode de Vida Europeu, ja que fomenten la creació de societats obertes, democràtiques i justes, així com el creixement sostingut, la iniciativa empresarial, la integració i l’ocupació. Amb les nostres propostes d'avui pretenem portar la cooperació transnacional a l'educació superior a un nou nivell. Mitjançant valors compartits, una mobilitat més gran, un àmbit d'aplicació més ampli i sinèrgies, és possible crear una dimensió autènticament europea a la nostra educació superior».

Consulteu el comunicat de premsa complet aquí