La Comissió signa un acord amb l’ICO per canalitzar 150 M € cap a inversions en infraestructures sostenibles arreu d’Espanya

La Comissió Europea i l’Institut de Crèdit Oficial (ICO) han signat un acord en el marc del programa de garanties InvestEU per valor de fins a 75 milions d’euros. Aquest paquet de garanties contribuirà a canalitzar finançament de l’ICO de fins a 150 milions d’euros cap a inversions en infraestructures sostenibles tant a Espanya com a altres estats membres. Es preveu que aquesta inversió pública mobilitzi uns 150 milions d’euros més per part del sector privat, de manera que gràcies a la col·laboració publicoprivada es podria arribar als 300 milions d’euros en inversions per a projectes sostenibles.

Amb aquest acord, l’ICO esdevé soci executor d’InvestEU. L’ICO emprarà aquest acord de garantia per mobilitzar inversions per projectes d’infraestructures que promoguin la transició verda. Així, en el marc del Pacte Verd Europeu les garanties InvestEU donaran suport les inversions que l’ICO realitzi en fons d’inversió per impulsar el mercat de projectes essencials d’energia, transport sostenible, medi ambient i aigua, digitals i d’infraestructura social. Aquestes inversions ajudaran la UE a assolir el seu objectiu estratègic general de fer efectiva la doble transició verda i digital.

InvestEU proporciona una garantia pressupostària de la UE a les entitats acreditades com a socis executors per tal d’incrementar la seva capacitat d’assumpció de riscos i, d’aquesta manera, contribueix a mobilitzar inversió pública i privada per a les prioritats de la política de la UE.

El comissari d’Economia, Paolo Gentiloni, ha declarat: «InvestEU és una eina fonamental en la nostra labor per avançar en la doble transició verda i digital de les nostres economies. Em complau que, amb aquest acord, l’Institut de Crèdit Oficial hagi esdevingut soci executor nostre. Plegats, podem aprofitar tot el potencial d’InvestEU per canalitzar la inversió cap a projectes verds i d’aquesta manera donar suport al creixement sostenible i crear llocs de treball de qualitat arreu d’Espanya

El president de l’ICO, José Carlos García de Quevedo, ha declarat: «Aquest primer acord reforça el compromís de l’ICO, com a banc nacional de promoció i entitat acreditada en el programa InvestEU, de donar suport a la doble transició verda i digital. Els fons mobilitzats en virtut d’aquest acord contribuiran a finançar projectes sostenibles i a la creació d’ocupació de qualitat, que són objectius del Pla de Recuperació i Resiliència

Consulteu el comunicat de premsa complet Aquí (Comissió Europea)