Intercanvi de coneixement entre les biblioteques del CSUC

Durant el mes de febrer, març i juliol han tingut lloc la segona edició del programa “Intercanvi de Coneixement” entre les biblioteques del CSUC, biblioteques universitàries i la Biblioteca de Catalunya.

En total el programa compta amb més de 50 sessions; algunes són visites presencials per mostrar serveis i espais, mentre que d'altres s'organitzen en línia, on es presenten projectes innovadors que es duen a terme en algunes biblioteques.

A la UdL, la Unitat Tècnica Central (UTC) i les biblioteques de Ciències de la Salut i Jaume Porta hi han participat oferint aquestes tres sessions:

• Gestors de cites prèvies i reserva de sales (LibCal i Accede): sessió conjunta entre UdL, UPF i URV.
  • Estratègies innovadores per a la formació i gestió de dades en projectes de recerca: sessió conjunta entre UdL i URV.
  • Visita als nous espais i funcionalitats de la Biblioteca de Ciències de la Salut i Biblioteca Jaume Porta de la UdL.

A part, personal de les biblioteques de la UdL han anat o aniran presencialment a visitar diferents espais o serveis d’altres institucions com per exemple: el CRAI de la URV, la biblioteca de fons antic de la UB, el servei de difusió i préstec de tecnologies immersives de la URL, la formació d’usuaris de la UPF i el Dipòsit de les Aigües, el ULibraryLab de la UVIC, la biblioteca de la Facultat de Veterinària, els serveis de suport a la recerca de la UPC, els espais d’innovació docent de la UAB, la biblioteca de Poblet, etc.

En definitiva, unes trobades molt enriquidors per mostrar i compartir serveis i projectes entre els professionals del món de les biblioteques.