Exposició bibliogràfica: Aquells pupitres de fusta

Documents del fons de reserva

L'exposició, ubicada a la primera i a la segona planta de la Biblioteca de Cappont, convida a realitzar un petit viatge en el temps a través d’un tast del nostre fons de reserva, amb títols com:

• F.T.D. (2007). Cartilla moderna de urbanidad: [niños]. Barcelona: RBA.
  • Bosch Cusí, J. (1937). Prosodia y ortografía: según los preceptos de la Academia de la Lengua Española. Gerona: Dalmau Carles.
  • Roën, C. (1929). Les Aventures de Polzet: el darrer nan del bosc. Badalona: Proa.
  • Pla Cargol, J. (1932). La Terra catalana: llibre quart: la terra, la història, les ciutats, els homes, els costums, la cultura. Girona: Dalmau Carles.

Un temps on es perfilaven lentament les puntes de llapis i on el flaire de les gomes d’esborrar impregnaven les aules escolars.

En diàleg amb l’exposició, una intervenció de tres pupitres feta per alumnes del grau en educació primària, ens fa reflexionar sobre la importància de l’actitud del mestre davant la innovació metodològica, independent de la tipologia i la temporalitat del material escolar.

Us convidem a passejar i a conèixer alguns dels llibres que van formar part de l’aprenentatge educatiu dels vostres padrins i padrines.