El Parlament Europeu confirma l’acord per a la neutralitat climàtica el 2050

La nova Llei del Clima de la UE eleva l'objectiu de reducció de les emissions per al 2030 des del 40% fins, com a mínim, el 55%. Amb els nous embornals de carboni, pot arribar fins el 57%.

• Els embornals de carboni elevaran l'objectiu de reducció d'emissions al 57%.
  • El pressupost de gasos de carboni ha de servir de guia per fixar l’objectiu per al 2040.
  • La UE crearà un nou òrgan científic independent per avaluar els avenços.

El Parlament ha aprovat aquest dijous el text, que s’havia acordat de manera informal amb el Consell a l'abril, amb 442 vots a favor, 203 en contra i 51 abstencions. La norma transforma el compromís polític del Pacte Verd d'aconseguir la neutralitat climàtica el 2050 en una obligació. D'aquesta manera, ofereix als ciutadans i les empreses la seguretat jurídica i la predictibilitat que necessiten per poder preparar aquesta transició. Després del 2050, la UE ha d'aspirar a emissions negatives.

Més ambició ja per al 2030

La nova Llei del Clima eleva l'objectiu de reducció dels gasos d'efecte hivernacle per al 2030 des del 40% fins almenys el 55%, en comparació amb el 1990. A més, la propera proposta de la Comissió sobre el Reglament LULUCF per regular les emissions amb efecte hivernacle i les absorcions resultants de l'ús de la terra, el canvi d'ús de la terra i la silvicultura, elevarà els embornals de carboni -la capacitat d'absorció de CO₂ pel nostre entorn natural, com els arbres- i permetrà incrementar el percentatge objectiu per al 2030 fins el 57%.

Comunicat de premsa. Parlament Europeu