El Parlament Europeu aprova el nou Erasmus +, que serà més inclusiu

El ple va adoptar dimarts la nova edició d'Erasmus+, el programa insígnia de la UE per a l'educació, la formació, la joventut i l’esport.

• Comptarà amb gairebé el doble de finançament que en el període 2014-2020.
  • S'obre també a estudians adults.
  • El programa serà més inclusiu, més ecològic i més senzill.

Erasmus+, que ha demostrat la seva importància per afermar la identitat europea, rebrà gairebé el doble de fons en el període 2021-2027 (més de 28.000 milions d'euros de diferents fonts) que en els set anys anteriors (14.700 milions d'euros).

Els eurodiputats han aconseguit 1.700 milions d'euros addicionals durant les fases finals de les negociacions amb el Consell.

Compromís amb la inclusió

El nou Erasmus+ inclourà més eines i recursos per afavorir la inclusió. La Comissió i els Estats membres hauran d'elaborar plans per facilitar l'accés a l'aprenentatge i la mobilitat de les persones que, des que existeix el programa, han tingut menys oportunitats de participar-hi: per exemple, les que tenen alguna discapacitat, les que viuen en la pobresa o en llocs remots, o les que són d'origen migrant.

Les persones que no disposin de mitjans suficients per cobrir els costos inicials de participació en el programa (com la compra d'un bitllet de tren o la reserva d'allotjament) podran rebre ajuts addicionals, alguns dels quals pagats per avançat. Les sol·licituds no es podran rebutjar per presentar costos més elevats si estan vinculats a mesures que garanteixin la inclusió.

Mobilitat per als estudiants adults

En major mesura que l’anterior programa, el nou Erasmus+ s’ampliarà per oferir l’oportunitat de passar un període de fins a sis mesos en un altre país de la Unió a estudiants adults. Això ajudarà els ciutadans, independentment de la seva edat o les seves circumstàncies, a adquirir noves competències laborals i per a la vida diària, que els permetin adaptar-se millor als canvis que impliquin la transició verda i la digital, a més de la pandèmia de COVID-19.

Nota de premsa. Parlament Europeu