Celebrem el Dia d'Europa

Consulta la Biblioguia del CDE

El 9 de maig és l’aniversari de la històrica «Declaració Schuman». En un discurs pronunciat a París el 1950 el ministre francès d’Afers Exteriors, Robert Schuman, va fer pública la idea de crear una nova forma de col·laboració política a Europa que fes impensable una altra guerra entre països europeus. La proposta antibel·licista de Schuman representa el començament d’allò que avui dia és la Unió Europea. És per aquest motiu que des d’aleshores el 9 de maig celebrem el Dia d’Europa.

Enguany el Dia d’Europa coincideix amb el 70è aniversari de la Declaració de Schuman, i des del CDE us animem a fer un viatge a través de la història europea amb l’exposició “Europa i els europeus 1950-2020" organitzada per l’European University Institute de Florència.

L’excepcionalitat provocada per la crisi del #Coronavirus ha fet que des del nostre Centre de Documentació Europea (CDE) no puguem celebrar presencialment el Dia d’Europa. És per això que aquest any us hem preparat una biblioguia del CDE, on us fem una breu presentació del nostre Centre i us donem a conèixer una sèrie de recursos, tots ells d’àmbit europeu.