Acte de reconeixement al Dr. Jaume Porta

La Universitat de Lleida ha volgut retre un homenatge a qui va ser el seu primer rector electe de l'etapa contemporània, el Dr. Jaume Porta. Va dirigir la UdL des del 1993 fins l'any 2003. Després de l'etapa com a rector ha continuat la seva activitat acadèmica com a catedràtic d'Edafologia i Química Agrícola fins fa uns mesos, quan l'ha clos després d'un darrer període com a catedràtic emèrit.

L'acte començà amb el descobriment de la placa a la Biblioteca de Cappont que a partir d'ara rebrà el nom de Biblioteca Jaume Porta. Es tracta d'una de les obres emblemàtiques del seu mandat que va estar caracteritzat per l'impuls de les noves construccions, la modernització del sistema bibliotecari i la celebració del 700 aniversari de la UdL.

Seguidament es va dur a terme l'acte acadèmic amb la lectura de tres ponències:

. Jaume Porta, l'acadèmic, el rector, per Josep M. Villar.

. L'arquitectura universitària a Lleida, per Josep Benedito.

. Les biblioteques universitàries al segle XXI, per Loli Manciñeiras.

En aquesta ponència es va detallar l'evolució i transformació del servei bibliotecari a la UdL. La Directora de Biblioteca i Documentació va exposar els canvis evolutius viscuts a les biblioteques, els principals projectes que es van dur a terme com l'automatització de les tasques bibliotecàries, la implementació del primer equip d'autoservei de préstec de llibres a Catalunya, la millora de les infraestructures, entre d'altres. I finalment també va parlar de les tendències i reptes de futur on els espais físics es transformen en espais socials de desenvolupament del coneixement.