Acte de presentació del projecte "El Quijote de Miguel de Cervantes de tu puño y letra"

El 20 de novembre, va tenir lloc l’acte de presentació del projecte “El Quijote de Miguel de Cervantes de tu puño y letra”, que es va iniciar el 24 de gener del 2005 de la mà de la la professora de la UdL Lola González, i en el qual hi ha col·laborat de manera activa la Biblioteca de Lletres.

L’objectiu d’aquest projecte consistia en copiar la novel·la sencera, una manera diferent d’atansar-se a l’obra de Cervantes. La còpia manuscrita es va dur a terme a la Biblioteca de Lletres, que també custodiava el material i el va posar a disposició dels més de 350 copistes, procedents de la comunitat universitària, professors visitants i alumnes d’alguns centres de batxillerat, que van posar-hi el seu “gra de tinta”.

En l’acte de presentació dels dos volums manuscrits hi van participar la professora responsable del projecte, Lola González, la degana de la Facultat de Lletres, Carme Figuerola, el vicerrector de Cultura i extensió universitària, Joan Busqueta, la vicerectora d’Estudiants durant la finalització del projecte, Neus Vila i la cap de la Biblioteca de Lletres durant el període del projecte, Rosa Rosó, que van destacar el caràcter transversal de la iniciativa, ja que hi han col·laborat un elevat nombre de participants de diversos àmbits acadèmics. Va cloure l’acte el catedràtic de Literatura Espanyola i Literatura Comparada del departament d'Humanitats de la UPF, Javier Aparicio Maydeu, amb la conferència: La progenie del Quijote, un clásico y su influencia pluridisciplinar, on es va comentar la influencia del Quixot en diferents obres artístiques.

En definitiva, doncs, es tracta d’un projecte innovador, una manera diferent d'apropar-se al Quixot.