Resultats de la convocatòria Erasmus+ 2023

La Comissió ha anunciat els resultats de la convocatòria d'Erasmus+ del 2023 per a la iniciativa “Universitats Europees”, que dona suport a les aliances d'institucions d'ensenyament superior. Aquestes aliances d'universitats europees reuneixen una nova generació d'europeus capaços d'estudiar i treballar a diversos països d'Europa, en diferents idiomes i en diversos sectors i disciplines acadèmiques. Gràcies a aquestes aliances, els estudiants poden obtenir un títol combinant estudis a diversos països europeus, fet que contribueix a la competitivitat internacional de les institucions europees d'ensenyament superior.

Amb aquests resultats, si se sumen les set noves aliances d'universitats europees, en el total de 50 aliances d'universitats europees hi participen actualment més de 430 institucions d'ensenyament superior de 35 països. En aquestes aliances participen tots els Estats membres de la UE, juntament amb Islàndia, Noruega, Albània, Bòsnia i Hercegovina, Montenegro, Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia.

Els estudiants d'aquestes institucions poden beneficiar-se d'una única oferta educativa transnacional i innovadora que permet adquirir capacitats i competències essencials per al futur. A més, en vincular-se amb gairebé 1.700 socis d'oenegés, empreses i autoritats locals i regionals, les 50 aliances d'universitats europees aporten innovació a gran escala a les regions d'Europa.

Amb un pressupost global rècord de 402,2 milions d'euros del programa Erasmus+ per a aquesta convocatòria, cada aliança rep un pressupost de fins a 14,4 milions d'euros durant quatre anys.

La convocatòria del 2023 va obrir la possibilitat que les institucions d'ensenyament superior dels països dels Balcans Occidentals, que no estaven associats inicialment al programa Erasmus+, participessin com a socis de ple dret a la convocatòria. Com a conseqüència d'això, les institucions d'ensenyament superior d'Albània, Bòsnia i Hercegovina i Montenegro s'han sumat a la iniciativa, a més de Macedònia del Nord i Sèrbia.

Igual que l'any passat, les aliances poden implicar les institucions d'ensenyament superior dels països del procés de Bolonya com a socis. En el marc de la convocatòria de 2023, prop de 30 institucions d’ensenyament superior d’Ucraïna s’han unit a les aliances.

Consulteu el comunicat de premsa complet aquí.