La Comissió presenta els plans per a la creació d’una titulació europea

La Comissió presenta tres iniciatives per reforçar la cooperació transnacional entre institucions d’educació superior, amb l’objectiu últim de crear una titulació europeaUna titulació europea de caire voluntari beneficiaria l’alumnat i la comunitat universitària atès que impulsaria la mobilitat acadèmica dins de la UE i milloraria les competències transversals de l’alumnat. També ajudaria a satisfer la demanda del mercat de treball i faria que el perfil dels graduats fos més interessant per a les empreses, alhora que atrauria estudiants d’arreu del món i impulsaria la competitivitat europea.

Les tres iniciatives analitzen els obstacles jurídics i administratius amb què topen les universitats associades que estableixen plans d’estudis conjunts competitius de grau, màster o doctorat. Les propostes, que estan fonamentades en l’autonomia institucional de les universitats i la llibertat de càtedra, respecten plenament les competències dels estats membres i dels governs regionals en l’àmbit de l’educació superior.

El paquet de mesures que presentem està compost per una Comunicació sobre un pla rector d’una titulació europea i dues propostes de recomanacions del Consell per ajudar el sector de l’educació superior: un d’orientat a millorar els processos de garantia de la qualitat i el reconeixement automàtic de les titulacions en l’educació superior, i un altre per fer més atractives i més sostenibles les carreres professionals en l’àmbit universitari.

Consulteu el comunicat de premsa complet aquí (Comissió Europea)