Es destinen 3 milions d’euros a projectes d'alfabetització mediàtica

Descargar pdf

La Comissió Europea destina 3 milions d’euros a donar suport a projectes d'alfabetització mediàtica dissenyats per millorar les capacitats i sensibilitzar les persones a l'hora de navegar pels mitjans de comunicació i els entorns en línia. Millorar la capacitat dels ciutadans perquè avaluïn críticament els continguts que troben i prenguin decisions amb coneixement de causa és essencial per lluitar contra la desinformació.

Aquests projectes han de ser innovadors, han de poder portar-se a terme tant en línia com fora de línia, han de tenir com a objectiu fer que l'alfabetització mediàtica sigui més atractiva i han d'ajudar els professionals de l'alfabetització mediàtica a adaptar-se als nous formats i tendències de consum.

Actualment hi ha una convocatòria de propostes oberta fins a l'11 de març de 2026, que forma part del programa Europa Creativa. En ella, s'invita a socis de diversos països que participen al programa a desenvolupar projectes centrats en impulsar la resiliència de la societat davant la desinformació i la manipulació de la informació.

Millorar la resiliència de la societat, promoure l'alfabetització mediàtica i donar suport al periodisme independent són components dels esforços més amplis de la Comissió per capacitar els europeus perquè prenguin decisions amb coneixement de causa i participin activament en els processos democràtics. Aquests esforços també exerciran un paper crucial en el futur Escut Europeu de la Democràcia, com va anunciar la presidenta Von der Leyen en el discurs sobre l'estat de la Unió de 2025.

(Font: Representació de la Comissió Europea a Barcelona)