Prohibició de vendre nous cotxes de benzina i dièsel a partir del 2035 a la UE

Descarregar Pdf

Tots els cotxes i furgonetes nous que es venguin a la UE a partir del 2035 hauran de tenir zero emissions. Què significa a la pràctica? Llegiu les nostres preguntes freqüents per esbrinar-ho.

Per assolir l'objectiu de neutralitat climàtica el 2050, la UE està prenent mesures per reduir les emissions dels automòbils, ja que el transport per carretera representa una cinquena part de les emissions de CO2 de la UE. El juny del 2022, el Parlament Europeu va donar suport a la proposta de la Comissió de zero emissions dels cotxes i furgonetes nous per al 2035. Els objectius intermedis de reducció d'emissions per al 2030 es fixarien en un 55% per als cotxes i un 50% per a les furgonetes.

L'eurodiputat holandès Jan Huitema (Renew), que va redactar l'informe sobre la revisió de les normes de CO2 de la UE per a cotxes i furgonetes nous, va participar al juliol en un Facebook live sobre les noves normes d'emissions, en què es basa aquest qüestionari.

Quan es prohibirà la venda de cotxes nous amb motor de combustió?

A partir del 2035, tots els cotxes nous que surtin al mercat hauran de ser de zero emissions i no podran emetre res de CO2. D'aquesta manera, es pretén que el 2050 el sector del transport sigui neutre en carboni.

Què passarà amb els cotxes de gasolina/motor de combustió actuals? Podrem continuar conduint-los després del 2035?

Sí, pots continuar conduint el cotxe actual. Les noves normes no signifiquen que tots els cotxes que circulin hagin de ser d'emissions zero el 2035. Aquestes normes no afecten els cotxes existents. Si compres un cotxe nou ara, el pots conduir fins al final de la seva vida útil. Però, com que la vida mitjana d'un cotxe és de 15 anys, hem de començar el 2035 perquè tots els cotxes arribin a la neutralitat climàtica de CO2 el 2050.

Seguirà sent possible comprar i vendre cotxes de segona mà amb motor de benzina/combustió després del 2035, i obtenir combustible per a ells? Sí, tot això continuarà sent possible. Tot i això, el cost total de propietat (cost de combustible, manteniment, compra i assegurança) podria augmentar.

Quin tipus de cotxes de zero emissions conduirà la majoria de la gent?

La tendència és majoritàriament cap als vehicles elèctrics de bateria perquè el cost total de propietat és més baix que el de les alternatives. Per exemple, la producció d'hidrogen i combustibles ecològics (fets a partir d'electricitat i hidrogen i convertits en gasolina sintètica) és més cara, ja que requereix molta electricitat. Tot i això, les bateries són pesades, la qual cosa significa que alguns mitjans de transport no poden funcionar fàcilment amb bateries, de manera que l'hidrogen o els combustibles ecològics poden ser una bona solució per a vaixells, avions o vehicles pesants.

Enllaç al text complet de la notícia (Parlament Europeu).