El Centre de Documentació Europea (CDE) celebra el Dia d'Europa

Estand informatiu del Dia d'Europa, maig 2018 / Foto: CDE

El Dia d'Europa (9 de maig) se celebra la pau i la unitat del continent europeu. La data és l'aniversari de la històrica "declaració de Shuman". En un discurs pronunciat a París al 1950, el ministre francès d'Assumptes Exteriors, Robert Shuman, va exposar la seva idea d'una nova forma de cooperació política a Europa que fes impensable una nova guerra entre les nacions europees. La proposta de Shuman es considera el començament del què és avui la Unió Europea, i des de llavors s'organitzen actes de celebració cada 9 de maig.

Per commemorar aquest dia el Centre de Documentació Europea (CDE) organitza una sèrie d’activitats adreçades tant a la comunitat universitària com a la societat en general:

• Visites guiades al CDE

Dies: Dimecres 8 de maig

Hora: De les 9 a les 15h.

Lloc: Centre de Documentació Europea – Biblioteca de l’ETSEA (Edifici 3)

S’oferiran visites guiades a totes aquelles persones interessades en conèixer el CDE: publicacions, serveis que s’ofereixen, recursos de què disposa, etc.

Aquestes visites, adreçades tant a la comunitat universitària com a persones externes, s’hauran de sol·licitar prèviament per telèfon (973702517) o per correu electrònic cde@udl.cat.

• Estand informatiu

Dia: Dijous, 9 de maig

Hora: de les 9 a les 14h.

Lloc: Campus Cappont - Davant l'Edifici Polivalent

En aquest estand es distribuiran fullets i publicacions divulgatives relacionades amb la Unió Europea. També es repartirà un qüestionari sobre la UE, amb regals promocionals per a tots els participants.

Hi sou tots convidats!