Presentació del Tecnopréstec de portàtils, tauletes tàctils i auriculars en autoservei a la Biblioteca Jaume Porta

La Biblioteca Jaume Porta presenta el servei d’autopréstec de portàtils, tauletes tàctils i auriculars. Aquesta nova prestació permet que l’usuari de forma autònoma faci el préstec i la devolució d’aquest material, facilitant així la seva autonomia. Com a dada estadística, l’any 2018 es van comptabilitzar més de 18.000 transaccions de préstecs i renovacions d’ordinadors portàtils, tauletes tàctils, memòries USB, lectors de llibres digitals…

L’autoservei de tecnopréstec està format per 29 caselles que permetran fer préstec i devolucions de 15 portàtils, 9 tauletes tàctils i 5 auriculars. Per tal d’utilitzar aquest servei només cal disposar del carnet de la UdL, físic o mitjançant l’”App” de la UdL al mòbil.

A l’acte d’inauguració han assistit el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy, el vicerrector d’Infraestructures, Narciso Pastor i Loli Manciñeiras que ha estat al capdavant de la direcció de Biblioteca i Documentació fins a la seva recent jubilació. La cap en funcions de la biblioteca, Teresa Solsona, ha explicat el funcionament d’aquest servei, pioner a les biblioteques universitàries catalanes.

Per la seua part, el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor, ha destacat que la posada en marxa d'aquest autopréstec és un pas més en la modernització de les biblioteques de la UdL que n'han fet una filosofia. El rector, Jaume Puy, ha afegit que les biblioteques han d'apartar-se als canvis tecnològics i aquest servei n'és un exemple.

La Biblioteca Jaume Porta també ha abordat el projecte de redisseny i retolació dels diferents espais i serveis. A la tercera planta s’ha habilitat l’espai “Relaxa’t”, un espai que convida a llegir, pensar i reflexionar.