El cineasta Francesc Betriu dona el seu fons documental a la UdL

Signatura del conveni de cessió del fons del cineasta Frances Betriu

La Universitat de Lleida ha signat un conveni amb el cineasta lleidatà Francesc Betriu. El fons que consta de més de 6.000 volums està format per llibres, revistes cinematogràfiques, còmics, documentació relacionada amb les seves pel·lícules i sèries de televisió, guions, premis, així com objectes dels decorats, claquetes, etc.

Francesc Betriu (Organyà, 1940) director, guionista i productor, va dirigir diversos curtmetratges, documentals, llargmetratges i sèries de televisió. Entre el material donat destaca, entre d’altres, guions corregits per Mercè Rodoreda, de qui Betriu va adaptar La Plaça del Diamant, les del poeta Gil de Biedma, guionista de Vida privada (1987), basada en l’obra homònima de Josep M de Sagarra, així com un guió original i inèdit de Juan Marsé.

Aquest extens llegat passarà a formar part del fons bibliogràfic i documental de la Universitat de Lleida i s’ubicarà a la Biblioteca de Lletres.