MicroMOOC sobre ciència oberta. Les universitats s’uneixen per la ciència oberta

La unitat de Biblioteca i Documentació de la Universitat de Lleida participa, amb dinou universitats de tot l'Estat, el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i cinc col·laboradors europeus en la tercera edició del  curs gratuït sobre ciència oberta que s'impartirà a través de Twitter coincidint amb la Setmana Internacional de l'Accés Obert.

Les universitats s’uneixen per la ciència oberta, promovent el lliure accés al pensament i la investigació, contribuint a la consecució dels grans reptes globals definits a l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. L'objectiu és que el coneixement arribi al màxim nombre de persones possible i que sigui col·laboratiu, de manera que pugui enriquir-se amb noves aportacions.

Enguany, s'amplia el focus temàtic del microMOOC i s'hi tracten qüestions lligades als conceptes i les nocions bàsiques de la ciència oberta. Cada dia, del 21 al 25 d'octubre, des del compte de Twitter @moocmicro es posarà l'accent en un aspecte diferent de la ciència oberta, des de la gestió i preservació de les dades fins a la recerca i innovació responsables, passant per les noves maneres d'avaluar la recerca.

Aquest microMOOC, impulsat per la UOC i fet en col·laboració amb 18 institucions de tot l’Estat s'adreça especialment a investigadors i estudiants universitaris, però és oberta a qualsevol persona que vulgui connectar amb el moviment de l’Open science i obtenir-ne una visió transversal. És per això que la difusió dels continguts es farà fent servir un llenguatge senzill i divulgatiu.

Una altra de les novetats d'aquesta edició és que els continguts es publicaran en cinc idiomes: anglès, català, castellà, basc i gallec. Només cal triar l'etiqueta que es prefereixi en funció de l'idioma i l'horari de publicació:

•     #OpenScienceMOOC19 (anglès) - 9 h
  •     #CiènciaObertaMOOC19 (català) - 10 h
  •     #CienciaAbiertaMOOC19 (castellà) - 11 h
  •     #CienciaAbertaMOOC19 (gallec) - 12 h
  •     #ZientziaIrekiaMOOC19 (basc) - 13 h

Us animem a seguir el programa de cada dia a través de la BiblioAgenda!