La Comissió posa en marxa la nova aplicació Erasmus+, que porta integrada la Targeta Europea

La Comissió posa en marxa la nova aplicació Erasmus +, que porta integrada la Targeta Europea d'Estudiant (el carnet europeu d'estudiant)

Avui la Comissió posa en marxa la nova aplicació Erasmus+, que marca una nova etapa en la digitalització del programa Erasmus+. La nova aplicació, que estarà disponible en totes les llengües oficials de la UE, proporcionarà un Carnet europeu d’estudiant digital a cada estudiant europeu que serà vàlid a tota la Unió Europea. El futur és digital, i aquesta aplicació renovada ajudarà encara més els estudiants a deixar enrere el paper.

«M’agrada veure que la interfície del nostre programa insígnia per al jovent, Erasmus+, cada vegada s’hi assembla més: és més digital, més mòbil i més orientada a la comunitat. La nova aplicació i el Carnet d’estudiant que du integrat són ben representatius de l’Espai europeu d’educació que fomentem», ha declarat avui el vicepresident per a la Promoció de l’Estil de Vida Europeu, Margaritis Schinas.

«Ja és oficial: el paper és cosa del passat. Aquesta nova aplicació serà una finestreta única per als estudiants Erasmus+ que facin mobilitat. Tenir tota la informació a tocar de mà suposa passar menys nervis, invertir menys temps en tràmits administratius i tenir més flexibilitat. El Carnet europeu d’estudiant, que es pot obtenir a l’aplicació, és un avenç important per fer efectiu un Espai europeu d’educació en què tots els estudiants se sentin inclosos i puguin accedir als mateixos serveis i al mateix reconeixement dels estudis», ha declarat avui també la comissària europea d’Innovació, Recerca, Cultura, Educació i Joventut, Mariya Gabriel.

Amb la nova aplicació, que és compatible amb els sistemes Android i iOS, els estudiants podran:

• buscar i seleccionar la seva destinació d’entre els socis universitaris;
  • signar el seu acord acadèmic en línia;
  • descobrir esdeveniments i informació útil sobre la seva destinació i entrar en contacte amb altres estudiants; i,
  • obtenir el Carnet europeu d’estudiant per accedir a serveis, museus, activitats culturals i descomptes a la seva universitat i el seu país d’acollida.

Consulteu el comunicat de premsa complet aquí