Fons especials Josep Vallverdú

La Chistera. Revista manuscrita il·lustrada amb dibuixos fets per Josep Vallverdú

L'any 2015, l'escriptor lleidatà Josep Vallverdú va fer donació del seu fons a la Universitat de Lleida. A la l'apartat de Fons especials de la web de Biblioteca i Documentació trobareu informacions tant de la donació com relatives a la seva figura.

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, Biblioteca i Documentació ha posat accessibles a través del Repositori de fons especials, obres juvenils, quaderns escolars i reculls d'articles breus.

Entre les obres juvenils podem assenyalar Les vacances del rellotge i Les escombraries, així com les obres de teatre Buscando el Primo i De pesca, que contenen els dissenys dels decorats fets per Josep Vallverdú. També es poden consultar en línia els quaderns escolars de les assignatures de ciències naturals (anys 1934-1935) i d'història (anys 1936-1938). Finalment, també s'ha posat accessible un recull de dotze articles breus publicats a la revista setmana Áncora de Sant Feliu de Guíxols durant l'any 1950.