Escola rural, un món d'aprenentatge

Exposició bibliogràfica

Aquesta exposició bibliogràfica es podrà visitar a la Biblioteca de Cappont fins al 31 de gener de 2018.

Amb el títol Escoles Rurals: Un món d’aprenentatge, la Biblioteca de Cappont pretén posar l’accent en un dels moviments pedagògics més arrelats al territori amb l’objectiu de donar a conèixer el que a voltes s’ha definit com un veritable laboratori de renovació escolar. Un model on les tres “P” (petita, de poble i pública) ha resultat una eina dinamitzadora del sistema educatiu.

L'exposició convida a realitzar un recorregut a través del temps: de les escoles rurals del franquisme fins a la ZER (Zona Escola Rural), el nucli aglutinador de les actuals escoles rurals de Catalunya. Un viatge expositiu d’aquella escola rural que semblava en procés d’extinció fins a l’escola rural moderna que competeix de tu a tu amb les escoles urbanes.

L’exposició també ha volgut incloure i posar en valor tres dels llegats pedagògics que formen part dels Fons especials de Biblioteca i Documentació: el Grup Isard, moviment de mestres rurals que va exercir a les comarques de la muntanya de Lleida, el de la Montserrat Dalmases, pionera de la innovació pedagògica a l’escola rural i el de Joan Lluís Tous, amb documentació dels Moviments de Renovació pedagògica i l'evolució del secretariat de l'escola rural.

Més informació: Fons especials