Curs sobre accés obert a Twitter

Biblioteca i Documentació de la UdL participa en el Micro-MOOC sobre accés obert. L’objectiu d’aquest curs és difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l’accés obert, amb un llenguatge senzill i divulgatiu, proporcionant una visió panoràmica de bones pràctiques, iniciatives, estàndards i eines per a publicar, difondre i preservar tant les publicacions com les dades generades en el marc d’una recerca.

Es podrà conèixer quins són els beneficis de la publicació en obert; quin és el marc legal que l’acompanya; quines són les polítiques editorials de les revistes; què són les llicències de publicació; quins són els estàndards i les eines per a gestionar, difondre i preservar les dades de recerca; i com l’accés obert té un impacte clar en la visibilitat de la recerca dels investigadors.

Aquesta formació està adreçada a investigadors i estudiants de doctorat, màster i postgrau, i també a totes les persones que hi tinguin interès. Es farà en format micro-MOOC, mitjançant Twitter; tindrà una durada de cinc dies –del 23 al 27 d’octubre– i s’impartirà cada dia a les 12 h per @moocmicro  i amb l’etiqueta #OAMOOC.

Més de quinze professionals d’onze biblioteques universitàries catalanes i de Castelló  han participat en l'elaboració de continguts d' aquesta iniciativa coordinada i organitzada per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) en el marc de la Setmana de l'Accés Obert. També hi col·laboren el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), l’Associació Europea d’Universitats (European University Association, EUA), la Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche (LIBER) i SPARC Europe.